19. okt. 2008

The Great Escape

Vi hadde kjørt langt.
Kanoen ble tatt ned fra biltaket, og omhyggelig lastet opp med bagasje, telt, fiskeutstyr og gitar, før to solbrente blondiner danderte seg i mellom alt pikkpakket og fant frem hver sin åre.
Det blåste lett i mot oss, og etter en halvtimes tid begynte vi å merke at det ble tungt.
Men vi skulle på tur.
Langt vekk.
Vi tok en pause på en liten strand før vi dro utpå igjen.
Vi padlet lenge. Tok en ny pause. Utpå igjen
Til slutt så vi holmen som en åpenbaring i det fjerne.
Der ville vi telte.
Vi gikk i land, dro kanoen på land og så oss omkring.
Stillhet.
Furu.
Lyden av sjø mot svaberg.
Ikke et menneske i mils omkrets.
Ikke noe kjas og mas.
Vi hadde lagt sivilisasjonen bak oss, nå var vi villmarkinger.
Ensomme ulver.
Frie.
Med et kastet hun et blikk over skulderen min.
"Er... er det der Smart Club?"
"Faen."

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahahahaha! Naa lo jeg godt:-) Det er godt aa se at jeg ikke er den eneste som har gjort noen mindre heldige ting i villmarka...(i den grad Nordmarka kan kalles villmark).

Men ble turen fin likevel?

Sorgenfri sa...

Jøssda! Finfin tur. :o)
Og kort vei til både mat, klær, trampoliner og treningsutstyr dersom det skulle knipe. ;o)

Anonym sa...

Haha, fantastisk!
Ja, hvor mange ganger har man ikke vært på villmarkstur og tenkt at man helst burde hatt en trampoline?:D

Anonym sa...

Jeg og ei venninne bestemte oss for tur i Nordmarka en vinter, til fots, og jeg lovet aa soerge for baal saa vi kunne grille poelser og marshmallows. Hadde noen vedkubber og ei eske Nittedals i sekken, og regna med aa fylle paa med kvister fra marka saann etterhvert. Baalet ble konstruert etter kunstens regler (dette var foer Lars Monsen ble allemannseie og da som naa retta jeg meg etter erfaringer overbrakt fra pappa!) og vi var gode og sugne paa litt varme og litt spising. Jeg tok fram fyrstikkeska og... Den var full. Av tegnestifter. Ikke spoer meg hvordan og hvorfor. Vi spiste til slutt appelsin, drakk varm sjokolade fra termos og knaska i oss kalde poelser. Nedtur.

...men egentlig opptur, alt i alt, siden vi tross alt var paa tur!

Sorgenfri sa...

frøken skavlan: Nei, det har vel aldri skjedd. Trampoliner må med!

alter ego: Tegnestifter er kanskje ikke like nyttig på villmarksturer, nei...
*ler*