5. mars 2006

Oh, The Horror....

Mannen: Næmen, er'e du som er ute og går'æ?
Ida: Ja, hei...
Mannen: Ja, du er ute og handler du også?
Ida: Ja, det trengs innimellom det, veit du.
Mannen: Ja, mat må’n ha!
Ida: Ja, haha, det kan være greit!
Mannen: Ja, uten mat og drikke duger helten ikke, er’e ikke det dem sier, hehe?
Ida: Jo, det er sant også det, hahaha!
Mannen: Hahaha!
Ida: Haha…
Mannen: Jada… sånn er’e…
Ida: Ja…

Pinlig taushet.

Mannen: Ja, det går bra med deg, vel?
Ida: Jada, det gjør da det. Med deg også, vel?
Mannen: Ja, jøssda, går så bra så!
Ida: Det er bra!
Mannen: Jada, jada. Skakke klage når en har’e bra!
Ida: Nei, haha, da er jo alt som det skal være da!
Mannen: Ja, ikke sant? Jada, du sier noe!
Ida: Ja, hehe…

Pinlig taushet.

Mannen: Jada jada…
Ida. *smile*
Mannen: Ja, du får hilse hjem, da!
Ida: Ja, du også! Ha det bra!
Mannen: Ha det bra, ja! Eller... "Ha det på badet!" Hahahaha!
Ida: Hahaha!

*gremmes*

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hehehee... Huff, pinlig taushet er det verste jeg vet.. :D

Klem, aphelia

Sorgenfri sa...

Noen ganger skulle jeg ønske jeg var frekk nok til å unngå å havne i slike påtvungene høflighetssamtaler. Folkeskikk har sine baksider når det gjelder oprettholdelsen av stolthet.

Anonym sa...

hehe, og på små plasser i østfold, som jeg også er fra, blir det fort hørt om man ikke tar seg tid til slike høflighets samtaler ;)

Sorgenfri sa...

Jepp, det hender jeg savner å bo i en stor by, nettopp for å slippe slikt. ;o)

Ullsokk sa...

AU! gjorde vondt bare å lese det der hoff hoff!

Anonym sa...

Og du som bare elsker å småprate.. :)

Jeg takler ikke pinlig taushet! Da er det faktisk bedre å enten begynne å skravle masse (som jeg alltid velger) eller å bare gå. :p

Sorgenfri sa...

Ullsokk: Ja, det er ubehagelig å gjennoppleve også.

Sorgenfri sa...

Monica: Og det er en egenskap jeg beundrer deg for! Å kunne finne på noe å si i slike situasjoner, mener jeg.
Jeg ser bare etter hull jeg kan grave meg ned i.

Rambukk sa...

Legg aldri ut på tur uten et kumlokk du kan smette under.

Sorgenfri sa...

Godt råd. ;o)