21. mars 2006

Ekle mannen...

I undertøysavdelinger for damer legger man gjerne merke til de menn som av en aller annen grunn har forvillet seg inn på et noe ukjent territorium.
Mer eller mindre forlegne smyger de seg mellom bh’er og blondetruser, og veksler mellom å motta blikk av nysgjerrighet og sympati ifra damene som observerer dem der.
For mitt vedkommende var blikket preget av nysgjerrighet da den middelaldrende mannen med altfor mye kliss i den grånende håret snuste rundt mellom halvnakne utstillingsdukker på Lindex klokken elleve om formiddagen.
Men unntak av den unge ekspeditrisen som med trente hender danderte stringtruser på et tilbudsbord, var vi de eneste kundene i butikken på det tidspunktet.
Mannen stoppet etter hvert opp ved et lysegrønt og rimelig gjennomsiktig undertøysett. Dette ble han stående og fikle med på en måte som bare kan beskrives som tafsing.
Etter å ha underholdt seg selv med dette i et minutt eller to, henvendte han seg til ekspeditrisen.
"Unnskyld, har dere dette i mørkegrønt?"
"Hm… nei, det er jo grønt det du har der, så vi har nok ikke noe som er mørkere enn det, dessverre… "
Etter dette svaret så mannen litt skuffet ut, og fortsatte å tafse på undertøyet mens det så ut som han tenkte veldig hardt på et eller annet.
"Neivel… akkurat… Men kanskje dere har noe… annet da…?
Damen ble stående med et litt spørrende blikk før hun nølende svarte:
"Nå er jeg nok ikke helt sikker på hva du mener… "noe annet", sier du…? Hva tenkte du på da?"
"Nei, altså… *kremt* Noe som er MØRKEGRØNT!", nærmest stønnet mannen frem og satte øynene i ekspeditrisen som nå begynte å se litt skremt ut.
"Deeet… tror jeg nok ikke, altså… de undertøysettene vi fører går stort sett i sort og hvitt… som du ser…" Hun gjorde en nølende bevegelse med hånden mot stativene rundt omkring.
"Det trenger ikke være sett eller noe… " fortsatte mannen med lav stemme "så lenge det er noe som er MØRKEGRØNT!" Uttalelsen av setningens siste ord var fortsatt som en pesende brumming i fra magen, og ble uttalt mye høyere enn alt annet han sa.
"Nei…" pep damen forfjamset "Vi har ikke så mye som er grønt…"
Til dette svaret laget mannen en slags misfornøyd gryntelyd, mens han fortsatte å fikle med stroppen på den lysegrønne bh’en han fortsatt holdt i hånden.
Etter et blikk på ekspeditrisens særdeles stive smil og store øyne, hengte han til slutt fra seg undertøyet og gikk ut av butikken.
Og etterlot meg med ganske mange spørsmål, som jeg egentlig ikke tror jeg ønsker å få noen svar på.

13 kommentarer:

Ragnhild sa...

Jeg vet ikke helt om skal vemmes eller le, egentlig!

Sorgenfri sa...

Jeg tror jeg heller mot det første.
Jeg vil ikke engang begynne på tankerekken om hva det MØRKEGRØNNE undertøyets bruksområder skulle være...
:o|

Hjerterdame sa...

Herregud, nå fikk du meg faktisk til å le!!! TUSEN TAKK! :D herregud, den beste fetishen da.. Mørkegrønt.. ;) Hvis jeg noen gang ser noe mørkegrønt undertøysett kommer jeg til å dø. :p

Sorgenfri sa...

Det frister ikke akkurat å kle seg i mørkegrønt på dette tidspunktet, nei!
Har egentlig aldri hatt noe forhold til den fargen når det gjelder undertøy, men å anskaffe noe slikt nå, er i alle fall helt utelukket.
*konstatere*

Anonym sa...

Dette er så ekkelt at det faktisk er til å le av!

Ullsokk sa...

aiaiai! nå blir det lenge til jeg kan kjøpe meg nytt undertøy, tenk hvis det har stått en sånn fyr og tafsa på det! EWWWWW!

Anonym sa...

Jeg tipper mannen var fargeblind slik at rødt undertøy, som vanligvis er HOT rundt juletider og valentinesday, ikke ser spennende ut. Mørkegrønt har kanskje mer fiffige nyanser når man normalt sett ikke ser forskjell på rødt og grønt?

Sorgenfri sa...

Cecilie: Ikke når man har sett mannen med egne øyne! :oP
Da er det egentlig bare ekkelt.
Uuuuh!

Sorgenfri sa...

Ullsokk: Grunnene til å vaske (eventuelt også desinfisere og bedrive djevelutrdrivelse på) nyinnkjøpt undertøy er flere enn man tror...

Sorgenfri sa...

jeg vil helst ikke tenke på hva grunnene hans kan ha vært, Kari!
*stikke fingrene i ørene og lalle*

:oP

Sorgenfri sa...

Carina:
Uhm... høh...?
*titte skeptisk på*

Anonym sa...

Stakkar mannen! Kanskje han bare var utsendt av kona for å kjøpe undertøy; kanskje hun skulle innvie sin nye mørkegrønne kjole på en kommende festaften, og hadde oppdaget at denne vakre kjolen var litt gjennomsiktig?

:-)

Sorgenfri sa...

Grubleline:
Du scorer poeng for forsøket!
:o)