11. aug. 2008

Communique

Nachspielsamtale

Etter at brillemannen som for øyeblikket deler sofa med meg plutselig bryter ut i latter, henvender jeg meg til ham med et spørrende smil.

- Hm? Hva ler du av?
Jeg kom bare til å tenke på noe... hahaha!
- Hva da?
Jo, tenk liksom... at hvis du skulle drepe noen da...
- Eh... ja...?
Jo, alle dreper jo liksom på samme måte... kniv eller pistol liksom... så blir det masse blod og gørr og, ja...
Politiet er sikkert lei av å se de samme mordtypene hele tiden, ikke sant?

- Ehm... jeg veit nå ikke om politiet ønsker seg... *avbrytes*
For det må jo bli kjedelig, tenker jeg! De hadde sikkert satt pris på litt mer oppfinnsome drap, liksom! Sånn som i filmer og sånn. Men kanskje litt mer morsomme da.
- Ja, de hadde nok humret i skjegget hvis de kom over lik dandert på påler til en forandring...
Ja! HAHAHA! Du og jeg, veit du, vi er på samme bølgelengde, faen meg bra, ass!
- Ja, dette er storveis.
Men hør nå da... hvis jeg skulle drept noen liksom, så skulle jeg gjort det med en ål.
- En ål?
En ål! Jeg skulle frosset ned en ål, og når den var bånnfrossen, skulle jeg tredd den gjennom magen på en fyr.
- Fiffig...
Ja, for tenk da når politiet fant ham mange timer senere, så ville jo ålen blitt slapp igjen! Den hadde jo tint, skjønner du?
Så står de der og klør seg i huet og lurer på åssen i helvete den ålen har spiddet fyren, ikke sant?!
Han ligger der bare skikkelig dau, ikke sant, med en slapp ål gjennom magen! Hahaha! Så jævlig bra!
- Originalt... Absolutt originalt....
Jeg skulle faen meg skrevet bok, jeg!
- Med slike planer skal du ikke se bort i fra at det kanskje vil bli skrevet bøker om deg?
Nei, haha! Tenk det. Det hadde vært noe det!
"Ål-morderen" liksom! Haha! Altså... at jeg dreper med ål da.... ikke at jeg dreper ål... det er jo ikke noe spes, liksom...
- Nei, da heter man vel strengt tatt bare "fisker"...
Ja... Vil du ha en øl til?
- Herregud, ja.


10 kommentarer:

Anonym sa...

En fin nachspielsamtale som minner meg om hvorfor det er dødsens å gå på nachspiel om du ikke er minst like full som alle andre. Ja, bortsett fra eventeulle dødrukne.

Sorgenfri sa...

Jepp, samtaler i fylla er avhengig av at man innehar nogenlunde samme promille.
Ellers blir det fort snålt.

Solskygge sa...

*ler masse*
Dette er jo nesten en sånn situasjon man overbærende skulle strøket vedkommende over ryggen og sagt; "Stakkar deg...Det ble litt for mye C.S.I på deg i sommer eller hva?"

Sorgenfri sa...

Ja, kombinert med "litt for mye" alkohol, kan konsekvensen av slike programmer skape merkelige samtaler. ;o)

frikke sa...

Hahaha.... Kostelig!

Sorgenfri sa...

frikke: ;o)

vivalame sa...

Spenstig kar! hehe

Sorgenfri sa...

vivalame: En mann med visjoner! :oP

Frk. Frekkesen sa...

Jeg er høygravid og har derfor ikke vært på nachspiel på nesten et år - og nå klarer jeg ikke å bestemme meg for om samtalen du refererer fra minner meg om at en like gjerne kan gå rett hjem - ELLER om den er et godt eksempel på hele meninga med nachspiel!?

Sorgenfri sa...

Frk. Frekkesen: Jeg tror jeg heller i mot det siste.
Nachspielsamtaler kan være mye mer slibrig enn denne, så jeg velger å holde den som et eksempel på at noen ganger er det greit å bli, og få med seg en artig samtale.

Gratulerer med mage og gåsegange(?)! :o)