10. nov. 2008

Du er sola. Jeg er månen.

Du sier du er tykk.
At du burde slanket deg.
"Bare et par kg lettere i alle fall" sier du med et oppgitt smil.
"Ja, jeg veit jo at jeg aldri blir noen modell!"

Som om det egentlig var målet ditt, men at forutsetningene ikke lå til rette for det.

Jeg skulle så inderlig ønske at det man strebet etter å være var rollemodeller.
For det er det du alltid har vært for meg.

Hadde man byttet ut moteblader med blader som tok for seg det indre i menneskene, hadde du vært covergirl hver måned.
Jeg ville klippet deg ut og hengt deg på veggen som inspirasjon.
Hatt deg på ønskelisten til jul.

Jeg bryr meg fint lite om hva du veier.
Du er et av de vakreste menneskene jeg veit om.
Det er trist at du ikke ser det selv.

14 kommentarer:

Solskygge sa...

Akkurat det jeg trengte å lese nå!
Takk!

Anonym sa...

Print, skriv paa navn og lever :) Fantastisk fin tekst, Sorgenfri, ganske enkelt.

Anonym sa...

Den var utrolig fin, jeg håper hun får lest den! :)

Anonym sa...

Vakkert :)

Sorgenfri sa...

Tusen takk, jenter!
Det gjelder vel oss alle, kan jeg tenke meg..?

Anonym sa...

Veldig godt skrevet. Skulle gjerne sett at damebladene tok bedre vare på dere damer - at de ga selvtillit heller enn mangel på sådan. Men det selger vel kanskje ikke kosemtikk like godt...

Hanne sa...

"Hadde man byttet ut moteblader med blader som tok for seg det indre i menneskene, hadde du vært covergirl hver måned."

Nydelig!

Anonym sa...

Du må være den beste venninnen ever. Strålende!

Sorgenfri sa...

ståle: Nei, det var det da! Å overbevise folk om at de er bra som de er, er kanskje ikke det som motiverer en til å kjøpe produkter for å forbedre seg...? :o}

hanne: Tusen takk!

frøken makeløs: Jeg jobber mot å bli en Beate, veit du.

Solskygge sa...

"Do not read beautymagazines, they will only make you feel ugly!"
Var det ikke det Baz Luhrman sang da?

Så jo, jeg tror vi alle har det slik av og til. Dumme forbildene og ike minst; Dumme retusjeringa!

Sorgenfri sa...

sokken: Han kommer med mange gode råd, den karen. :o)

Solskygge sa...

Han gjør det. :)

AstridVU sa...

Så utrolig fint skrevet! Heldige venninne, håper virkelig du får vist henne dette - det er jeg temmelig sikker på at hun komme til å bli utrolig glad for å lese...

Sorgenfri sa...

astrid: Og jeg skulle ønske hun allerede visste det, uten å bli fortalt det.
Men hvis hun er noe som helst lik meg selv, så spøker det nok for akkurat det. :oP